April 04, 2011

Lionel Messi, Jose Mourinho Mengetuai Senarai Pemain Dan Pengurus Terkaya!

Lionel Messi

Jose Mourinho

1.Lionel Messi dan Jose Mourinho ialah pemain dan pengurus terkaya dalam bola sepak menurut survey majalah France Football.

Cristiano Ronaldo
Wayne Rooney
2. Messi, penyerang Barcelona dan pemenang dua kali Pemain Terbaik Dunia itu mendapat pulangan €31 juta melalui gaji dan perjanjian publisiti dalam 2011, mendahului bintang Real Madrid, Cristiano Ronaldo (€27.5 juta) dan bintang Manchester United, Wayne Rooney (€20.7 million).

Pep Guardiola

Rafael Benitez
3. Pengurus Real Madrid mengetuai senarai pengurus bola sepak yang terkaya dengan pendapatan sebanyak €13.5 juta diikuti Pep Guardiola, pengurus Barcelona (€10.5 juta). bekas pengurus Inter Milan, Rafael Benitez (€10.2 juta) dan Fabio Capello di tempat ke 4 dengan pendapatan sebanyak €8.5 juta.

4. Liga Perdana Inggeris (EPL) pula muncul sebagai syurga kepada pemain bintang kerana pendapatan tahunan yang tinggi. 7 orang daripada senarai 20 pemain terkaya datang dari EPL.






5. Dua bekas bintang EPL, David Beckham dan Thierry Henry yang sekarang bermain di Major League Soccer (MLS), Amerika Syarikat pula berada dalam kedudukan ke5 dan ke11 dengan gaji sebanyak €19 dan €13.6 juta.

0 Pengulas Tetap:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...