March 28, 2011

Siapakah Yang Akan Menjadi Penjaring Terbanyak EPL Musim 10/11 Ini??

Tidak lama lagi, Liga Perdana Inggeris (EPL) akan berakhir. Sehingga pada saat ini penjaring terbanyak liga telah diketahui. Namun tidak bermakna takhta penjaring terbanyak sudah diketahui kerana umumnya ramai yang mengetahui apa pun boleh terjadi dalam bola sepak. Berikut merupakan analisis mengenai senarai penjaring terkini EPL.


a. Dimitar Berbatov (20 gol)

Dimitri Bebatov

Penyerang ini telah meledakkan 20 gol dalam kempen 10/11 bersama United. Merupakan pilihan terbaik Fergie buat masa ini sementara Rooney masih mencari rentak dan Chicharito kerap diturunkan sebagai pemain gantian. Penyerang yang sentiasa 'kool' dan bersahaja dan peminat sering melabelnya sebagai 'pemalas' serta kekalahan kepada Chelsea dan Liverpool mungkin menyebabkan beliau hilang gelaran musim ini namun beliau membuktikan pembelian Fergie bernilai 30.75 pound ini berbaloi kerana ingin membuktikan kepada peminat United yang beliau sememangnya berbaloi.

b. Carlos Tevez, Manchester City (18 gol)
Carlos Tevez

Setelah insiden kekalahan yang teruk menentang Jerman di Piala Dunia yang lalu, Tevez kembali mengganas bersama Manchester City. Mengetuai jentera serangan, Tevez ialah seorang striker sejati kerana kemahuannya yang bersungguh-sungguh untuk menjaringkan gol. Pencabar terdekat Berbatov dengan kekurangan dua gol dan sering melakukan keajaiban untuk menjaringkan gol bersama pasukannya, serta semangat untuk layak ke Liga Juara-Juara musim hadapan, tiada yang mustahil bagi penyerang ini. Mungkin para peminat MU berasa kecewa kerana perpindahannya ke MC dan Ferguson boleh disalahkan kerana tidak mengekalkan kariernya di United.

c. Kevin Nolan, Darren Bent, Robin Van Persie, Andrew Carroll. (11 gol)
Robin Van Persie

Andrew Carroll

Darren Bent

Kevin Nolan

Setakat ini penyerang-penyerang ini telah menjaringkan 11 gol dalam liga. Namun agak mustahil untuk mengejar jumlah jaringan terbanyak sekarang. Apa yang menarik perhatian di atas ialah perpindahan Andrew Carroll ke Liverpool. Perpindahan ini mungkin akan memberikan Carroll banyak peluang untuk menjaringkan gol. Carroll memulakan debutnya dan memberikan impak segera semasa kunjungan MU ke Anfield. Van Persie pula baru pulih daripada kecederaan. Striker emas Arsene Wenger ini mempunyai pasukan yang berdedikasi namun taktikal permainan mereka kadangkala tidak menjadi kerana boleh dihidu pihak lawan. Bent membuktikan yang beliau mampu untuk menjaringkan gol tidak kira dalam pasukan mana pun. Dan Nolan mungkin antara tunjang penting dalam Newscastle setelah pemergian Carroll. Sememangnya jaringan daripadanya amat diperlukan.

0 Pengulas Tetap:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...