March 28, 2011

Pepe Reina Bersama Manchester United 11/12 Nanti??

Pepe Reina
 1. Penjaga gol Liverpool, Pepe Reina mungkin akan melengkapkan perpindahan bernilai 22 juta Pound ke kelab musuh ketat The Kop, Manchester United musim panas ini.

2. MU berada dalam pasaran untuk mencari pengganti bagi penjaga gol no. 1 mereka , Edwin van der Sar yang bakal bersara musim ini. David De Gea,bintang Atleticoa Madrid, Martin Sketeleenburg Ajax dan Manuel Neuer Schalke dikaitkan dengan perpindahan ke Old Trafford.

3. Reina enggan mengesahkan komitmen bersama kelab dan dilihat seperti mahu keluar dari Merseyside. Pemain itu menandatangani kontrak 6 tahun April lepas dan dilaporkan Liverpool menolak tawaran 15 juta Pound dari Arsenal untuk penjaga gol itu.







4. Agen Reina dilaporkan sedang membincangkan terma pelepasan dalam kontrak penjaga gol itu, sama seperti yang dilakukan oleh agen Torres sebelum ini. Keraguan makin timbul apabila Reina mengatakan masa depannya di Liverpool bergantung kepada di mana pasukan mereka tamat musim ini.

5. Mungkin juga disebabkan keinginan untuk beraksi di Liga Juara-Juara menyebabkan penjaga gol berusia 28 tahun ini berubah fikiran untuk terus setia di Merseyside.

6. Yang pasti, jika perpindahan ini berlaku, permusuhan dua kelab ini semakin menebal sama seperti ketika jersi Fernando Torres dibakar oleh penyokong The Kop yang marah dengan tindakannya itu.

7. Arsenal turut dilaporkan sedang mencari penjaga gol baru menggantikan Almunia dan Fabiansky yang sering melakukan kesilapan.

p/s- apa susah..Khairul Fahmi kan ada..=))

0 Pengulas Tetap:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...