February 02, 2011

Luis Suarez Milik Liverpool ! 10 Fakta Luis Suarez Yang Anda Mesti Tahu.

Luis Suarez
1. Liverpool telah melengkapkan perpindahan Luis Suarez dari Ajax dengan yuran perpindahan sebanyak €26.5 million (£22.7 million) untuk kontrak lima tahun setengah dan memberikan jersi No. 7 kepadanya.

2. Suarez menjaringkan 49 gol dalam 48 perlawanan bersama Ajax musim lalu.

3. Sedikit sebanyak info mengenai Luis Suarez. 


  • Nama samaran Suarez ialah 'El Pistolero' yang bermaksud 'The Gunfighter'.
  • Benda yang sering dikaitkan dengan dirinya ialah telinganya. Malah sewaktu berada di Holland, dia telah keluar dalam satu iklan berkaitan dengan alat pendengaran! 
  • Suarez mempunyai rambut yg PANJANG sewaktu tiba di Ajax tetapi diarahkan supaya memotongnya oleh isterinya sendiri, Sofia! Alasannya, itu lebih sesuai untuk menunjukkan penampilannya sebagai kapten.
    versi rambut panjang
     
  • Dia dilahirkan pada 24 January 1987 dan berkongsi tarikh lahir yang sama dengan pelakon The OC, Mischa Barton dan jg pemusik Jools Holland.
  • Luis membesar di Salto, bandar kedua terbesar di Uruguay. Bandar ini terkenal dengan kolam termal yang mencecah 100 degreees fahrenheit sepanjang tahun. 
  • Dia menamatkan kempen 2009-10 sebagai penjaring gol terbanyak Eredivisie sebanyak 49 gol di semua perlawanan yang disertainya. Dia juga dinamakan sebagai Dutch Footballer of the Year.
  • IFFHS memahkotakannya sebagai World's Top Goalscorer untuk 2010. 
  • Dia memberi penghargaan kepada Lionel Messi sebagai pemain terbaik di dunia. Dalam temuramahnya bersama akhbar Sepanyol, El Mundo Deportivo pada 2009, dia berkata " Messi terbaik, tiada keraguan ttg kehebatannya. Perasaan teruja apabila melihat dia bermain. saya bertanya kpd Martin Caceres ttg Messi dan dia berkata Messi antara salah seorang pemain yang paling 'humble' di 'locker room'."
  • Menurut beliau sendiri, kunci kepada kejayaannya sebagai pemain bola sepak ialah teknik dan 'innate knack' utk menjaringkan gol. "saya boleh cakap yg sy secara teknikalnya sgt bagus dan sungguh bertuah utk menjaringkan gol dengan mudah. tetapi saya tidak suka bercakap mengenai diri saya sendiri; saya lebih suka jika org lain meluahkan apa yg mereka fikirkan ttg sy"
  • Bakat dan namanya dikongsi bersama dengan salah seorang pemain terhebat sepanjang zaman. The Great Luis Suarez bermain untuk Barcelona dan Inter Milan antara tahun 1950 dan 1970, menjuarai 3 kejuaraan Seria A, 2 European Cups dan 2 Intercontinental Cups dalam 9 musim bersama Nerazzuri.


    p/s-jgn bersedih Liverpool. kmu ada suarez=)







     

0 Pengulas Tetap:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...