January 29, 2011

Cesc Fabregas : Real Madrid atau Barcelona??

Fabregas bersama Real Madrid??
1. Pengurus Real Madrid, Jose Mourinho dilaporkan telah membuat tawaran terus kepada Cesc Fabregas supaya menyertainya di Real Madrid 'summer' ini.

2. Tetapi Mourinho mungkin menghadapi kesukaran kerana kapten Arsenal itu merupakan bekas pemain remaja Barcelona, musuh ketat Real.
 
3.  Lima bulan lalu, Fabregas, 23, hampir pulang ke Nou Camp sebelum pujukan Arsene Wenger mengubah fikirannya.

4. Real akan membida 35 juta Pound atau mereka akan menawarkan bek Ezequiel Garay, midfielder Lassana dan Mahamadou Diarra atau Gago sebagai sebahagian daripada perjanjian.

5. Sumber dalaman kelab mengatakan bahawa Mourinho membuat keputusan secara peribadi untuk meyakinkan Cesc bahawa dia boleh menjadi ketua seterunya bagi pasukan itu..

6. Namun Barcelona turut akan memulakan semula usaha untuk mendapatkan Cesc. Presiden kelab itu, Sandro Rosell bersedia untuk berbincang secara peribadi dengan Arsenal sendiri.

7. Pelaburan yang dibuat oleh Qatar Foundation di Barca telah merangsang bajet perpindahan mereka namun 31 juta Pound merupakan had yang mereka ada dengan Wenger diberi pilihan untuk memilih pemain muda seperti Bojan Krkic, Oriol Romeu dan Thiago Alcantara.

p/s-dua-dua kelab pun bagus..

0 Pengulas Tetap:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...